Az összes cookie elutasítása!
Az összes cookie engedélyezése!
keresés


Archívum

Garázs értékesítés 2023-06-12

Hársfa út 15.

 

pályázati feltételek

Salgótarján, Hársfa út 15. szám alatti Társasházban lévő ingatlanok (garázs)

értékesítése

 

Kiíró:

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata nevében és megbízásából

eljáró Salgó Vagyon Kft.

 

(3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1., tel: (32) 700-108)

 

Salgótarján, 2023. június 9.

 

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2023. május 24. napján tartott ülésén döntött a természetben Salgótarján, Hársfa út 15. szám alatt található Társasházban lévő ingatlanok értékesítésre történő kijelöléséről nyílt pályáztatás útján 600.000 Ft induló vételáron.

A 77/2023.(V.24.) számú közgyűlési határozat alapján a pályázat kiírója felhatalmazást kapott a pályázati felhívás elkészítésére, annak közzétételére és az értékesítés lefolytatására.

 

  1. Az Ingatlan jellemzői

 

A 6851/A hrsz-on nyilvántartott, a természetben Salgótarján, Hársfa út 15. szám alatti Társasházban lévő, 6851/A/6 hrsz-ú, természetben Salgótarján, Hársfa út 15. 1. emelet 11. szám alatt található, 16 m2 alapterületű, „garázs” megnevezésű, továbbá a 6851/A/5 hrsz-ú, természetben Salgótarján, Hársfa út 15. 1. emelet 12. szám alatt található, 16 m2 alapterületű, „garázs” megnevezésű ingatlanok Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának 1/1 tulajdonát képezik.

Az értékesítendő ingatlanok Salgótarján zagyvapálfalvai városrészén, a Hársfa úton találhatóak.

A kb. 1970-es évek elején épült, 3 szintes, 1 lépcsőházas, lapostetős Társasház földszinti részében lévő garázsok padozata beton, kétszárnyú fa garázskapuval ellátottak és közművesítetlenek. A személygépkocsi tárolására alkalmas ingatlanok műszaki állapota szerkezetileg megfelelő, azonban javasolt a garázsok felújítása (új garázsajtó felszerelése, stb.) és közművesítése az új tulajdonos igényeinek megfelelően.

 

A lakóépület adatai:

Társasház címe:                                3104 Salgótarján, Hársfa út 15.

Társasház helyrajzi száma:               6851/A

 

 

Az értékesítésre kijelölt ingatlanok adatai:

Ingatlan címe: Salgótarján

Ingatlan helyrajzi száma

Alapterület

(m2)

Induló vételár

(áfamentes)

Ingatlan műszaki állapota

Hársfa út 15. 1. emelet 11.

6851/A/6 hrsz.

16 m2

600.000.- Ft

közművesítetlen

Hársfa út15. 1. emelet 12.

6851/A/5 hrsz.

16 m2

600.000.- Ft

 

 

A táblázatban szereplő garázsok:

Tulajdonos:                                       Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata

Tulajdoni hányad:                            1/1

Terhek, bejegyzések:                       tehermentes

Energetikai besorolása:                    A+

 

 

 

Az értékesítendő ingatlanon statikai, állékonysági, állapotfelmérési, épületdiagnosztikai, illetve létező vagy rejtett hibák felkutatására vonatkozó vizsgálatok nem készültek, kiíró ez irányú felelősségét kizárja.

 

Az ingatlan jelenlegi állapotában kerül értékesítésre, az ingatlan felújítása – ideértve a közmű fejlesztéseket is – nyertes ajánlattevő költsége.

 

Salgótarján, Hársfa út 15. 1. emelet 11. szám alatti garázsok

 

Salgótarján, Hársfa út 15. 1. emelet 12. szám alatti garázsok

 

  1. Pályázati feltételek, a pályázati eljárás szabályai

 

A garázsok minimális vételára piaci alapon meghatározott forgalmi érték figyelembevételével került megállapításra, melyet Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése a 77/2023.(V.24.) számú határozatával jóváhagyott.

 

Eladásra kínált ingatlanok minimális vételára:

Sorszám

Ingatlan címe: Salgótarján

Ingatlan helyrajzi száma

Induló vételár (áfamentes)

1.

Hársfa út 15. 1. emelet 11.

6851/A/6 hrsz.

600.000 Ft

2.

Hársfa út 15. 1. emelet 12.

6851/A/5 hrsz.

600.000 Ft

 

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 86. § (1) bekezdés j) pontja értelmében az ingatlan vételára mentes az ÁFA alól.

 

Amennyiben a megajánlott vételár ezen minimális összeget nem éri el, az ajánlat érvénytelennek minősül!

 

Egy pályázó csak egy ajánlatot tehet!

 

Az ajánlattevők ajánlataikat (pályázati adatlap) zárt borítékban, 2 példányban - amelyből egy példányt minden oldalon eredetiben cégszerű aláírással, magánszemélyeknél eredeti aláírással, illetve a meghatalmazott aláírásával ellátva, további példányt az eredetiről készült másolatban – nyújthatják be 2023. június 23. napján 12:00 óráig.

A pályázat benyújtása történhet:

-       személyesen a kiíró székhelyén (3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1. Titkárságán /Hétfőtől-Csütörtökig: 9:00 – 15:00, Péntek: 9:00 – 13:00/) zárt borítékban, a borítékon csak a vétellel megpályázott ingatlan címe szerepelhet:

3104 Salgótarján, …………………. szám alatti ingatlan pályázata

-       postai úton tértivevényes küldeményként, a következő névre és címre:

SALGÓ VAGYON KFT.

(3104 Salgótarján, …………………... szám alatti ingatlan pályázata)

Salgótarján

Munkásotthon tér 1.

3100

 

A személyesen benyújtott pályázat átvételi elismervénnyel (postai küldemény esetén tértivevénnyel) kerül átvételre.

 

Kiíró felhívja az ajánlattevők figyelmét arra, hogy a postai úton küldött ajánlatok beérkezési ideje megegyezik a pályázat leadási határidejével! A postai úton érkezett, határidőn túli pályázatokat kiíró nem fogadja be.

 

Egyéb tudnivalók az ingatlan értékesítésére benyújtott pályázattal kapcsolatban:

Pályázati adatlap kitöltésével természetes személyként, cégként, illetve egyéni vállalkozóként lehet ajánlatot tenni.

 

Amennyiben a pályázati adatlapot meghatalmazott írja alá, úgy köteles közokirattal vagy ügyvéd által ellenjegyzett teljes bizonyító erejű magánokirattal igazolni képviseleti jogosultságát, illetve annak mértékét.

 

Az ingatlan 1/1 tulajdonjogának vagy közös tulajdonjogának megszerzésétől függően, a megfelelő pályázati adatlapot szükséges kitölteni és benyújtani.

 

Gazdasági társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonatnak, a vezető tisztségviselő, aláírásra jogosult aláírási címpéldánya közjegyzővel hitelesített másolatának csatolása szükséges a nyomtatvány mellé.

 

A megkötendő adásvételi szerződésben alkalmazásra kerül a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény önkormányzati vagyon hasznosítására vonatkozó szabályai is, továbbá jogi személy pályázó esetén igazolni kell, hogy a törvény alapján átlátható szervezetnek minősül.

 

A pályázó ajánlati kötöttsége akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő letelt, és az a szerződés megkötéséig tart.

 

A nyertes pályázóval az adásvételi szerződés megkötésére a pályázat bontását követő 15 munkanapon belül kerül sor. E határidőbe nem számít bele a hiánypótlásra nyitva álló idő és azonos pályázati ajánlatok esetén az ártárgyalás (licit).

 

Az ingatlan birtokba adására a teljes vételár megfizetését követő 5 munkanapon belül, előre egyeztetett időpontban kerül sor átadás-átvételi jegyzőkönyv felvétele mellett.

 

Amennyiben a nyertes ajánlatban szereplő vételár eléri vagy meghaladja az 5.000.000 Ft értékhatárt, abban az esetben a Magyar Államot elővásárlási jog illeti meg, így a szerződés a Magyar Állam elővásárlási jogra vonatkozó lemondó nyilatkozatának kézhezvételének napján lép hatályba. Amennyiben az elővásárlásra jogosult Magyar Állam él elővásárlási jogával, úgy az adásvételi szerződés a Magyar Állammal kerül megkötésre.

 

A vételár megfizetése:

-          5.000.000 Ft alatti vételár esetén annak megfizetése szerződéskötéssel egyidejűleg egyösszegben készpénzzel, vagy banki átutalással

-          5.000.000 Ft vagy a feletti vételár esetén a szerződés hatálybalépéséről történő értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül egyösszegben banki átutalással.

 

Ajánlattevő kötelezettsége az adásvételi jogügyletet terhelő visszterhes vagyonátruházási illeték, a tulajdonjog bejegyzéséhez kapcsolódó földhivatali eljárási díj (a pályázati kiírás napján hatályos jogszabály alapján 6.600 Ft) megfizetése. Az adásvételi szerződés bonyolítási díja 70.000.- Ft + áfa, melynek megfizetése szerződéskötéssel egyidejűleg a kiíró házipénztárában készpénzzel vagy a kiíró OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11741000-20171773-00000000 bankszámlaszámra történik.

 

Az ingatlan megtekintésére 2023. június 15. napján és 2023. június 20. napján 10:00 – 11:00 közötti időpontban van lehetőség.

Amennyiben az ajánlattevő a fent megjelölt időpontban az ingatlant nem tudja megtekinteni, abban az esetben az alábbi telefonszámon a helyiség megtekintésére időpont kérhető: +36-20/627-1619.

 

A benyújtott ajánlatnak tartalmazni kell a kiíró által közzé tett:

-          Pályázati adatlapot,

-          Általános nyilatkozatot, melynek tartalmaznia kell a pályázati feltételek megismerését és elfogadását, a kiíró tájékoztatásának tudomásul vételét, a vételár megfizetésének módját, a szerződés határidőn belül történő megkötését, illetve azt, hogy az ajánlat benyújtása az ingatlan részletes megtekintését követően történt meg,

-          Hozzájáruló nyilatkozat az adatkezeléshez,

-          Átláthatósági nyilatkozatot kizárólag jogi személy esetén,

-          gazdasági társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat és aláírási címpéldány hiteles másolatának becsatolása,

-          30 napnál nem régebbi köztartozás-mentességről szóló igazolás (NAV és azon települési Önkormányzat részéről, ahol a tevékenységet végzi a pályázó)

 

A pályázat érvényességének feltételei:

-          a „Pályázati adatlap” pontos és olvasható kitöltése, eredeti aláírása

-          a szükséges dokumentumok csatolása

-          minimum az induló vételár megajánlása

 

Kizáró okok:

-          a pályázó lejárt esedékességű köztartozással rendelkezik,

-          ha a pályázó gazdálkodó szervezet ellen csőd-, felszámolási eljárás indult, végelszámolását kezdeményezte, illetve jogutód nélküli megszüntetése folyamatban van,

-          a nemzeti vagyonról szóló CXCVI. törvény 3. §-a alapján nem minősül átlátható szervezetnek.

 

A pályázat elbírálása során a rangsoroláskor alkalmazott szempontok:

-        a pályázati kiírásban szereplő ingatlanra nyújtott pályázati ajánlat (vételár).

 

A pályázatok felbontására a kiíró székhelyén 2023. június 26. napján kerül sor. A kiíró a bontás eredményéről az elbírálást követő 5 munkanapon belül telefonon és elektronikus úton értesíti a pályázókat. A pályázati elbírálás eredménye postai úton is megküldésre kerül.

Az ajánlatok bontását és elbírálását a Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése által létrehozott Bizottság végzi. A pályázat bontása zártkörű, azon a pályázók nem vehetnek részt.

 

Amennyiben a kiíró a bontás eredményeképpen azt állapítja meg, hogy az ajánlatok közül nem választható ki egyértelműen a legkedvezőbb ajánlat, mert két vagy több azonos ajánlat érkezett, ártárgyalás (licitálás) kiírására kerül sor, melyről annak időpontja előtt legalább 5 munkanappal értesíti az érintett ajánlatok benyújtóit telefonon és elektronikus úton.

Az ártárgyaláson a pályázók ajánlataikat módosíthatják azzal, hogy a korábban megajánlott vételár nem csökkenthető, és az ajánlatnak továbbra is meg kell felelnie a pályázati kiírásban rögzített valamennyi feltételnek. Az ártárgyaláson az ajánlatottevő személyesen vesz részt, azon a licit lépcső 100.000 Ft. Az ártárgyalás lezárását követően a pályázatok rangsorolására kerül sor.

 

A kiíró hiánypótlást előírhat!

 

A kiíró jogosult az eljárást eredménytelennek nyilvánítani, amennyiben

-        nem érkezett pályázati ajánlat,

-        kizárólag érvénytelen ajánlatok érkeztek,

-        egyik ajánlattevő sem tett a pályázati felhívásban foglaltaknak megfelelő ajánlatot, vagy egyik ajánlat sem érte el a tulajdonos önkormányzat által meghatározott minimális értékesítési árat,

-        a kiíró egyéb, rajta kívül álló okok miatt az eljárás érvénytelenítéséről döntött.

 

A kiíró felhívja a figyelmet, hogy amennyiben a nyertes ajánlattevő jelen kiírásban előírt határidőn alatt a szerződést nem köti meg, vagy a vételárat határidőre nem fizeti meg, úgy kell tekinteni, hogy a jogügylettől visszalépett.

 

A kiíró fenntartja magának a jogot, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a pályázat soron következő helyezettjével kössön adásvételi szerződést, amennyiben az megfelel a pályázati feltételeknek.

 

A pályázat benyújtásával az ajánlattevő elfogadja a jelen pályázati feltételeket, és vállalja az abban foglalt kötelezettség teljesítését; továbbá tudomásul veszi, hogy ajánlata kidolgozásával felmerült költségek őt terhelik, azokat a kiíróra nem háríthatja.

 

Ajánlatkérő fenntartja a jogot a pályázat – indoklás nélkül történő – eredménytelenné minősítésére.

 

További információ a Salgó Vagyon Kft. vagyonkezelési divízió osztályán a 32/700-108 (723. mellék) telefonszámon, illetve a +36-20/627-1619 titkársági mobilszámon szerezhető be.

 

Salgótarján, 2023. június 9.

 

 

 

Méhes András

ügyvezető igazgató

 


Megjelenik 2023.06.12. - 2023.06.24.
Online kapcsolatfelvétel
Elérhetőség
Salgó Vagyon
Cím: 3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1.
Tel.: +36-32-700-108, +36-32-700-109
        Telefonközpont menürendszer
Vagyonkezelés
Cím: 3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1.
Tel.: +36-32-700-108, +36-32-700-109
Hőszolgáltatás
Cím: 3100 Salgótarján, Salgó út 52.
  • Ügyelet, hibabejelentés:
    Tel.: +36-32-520-222, +36-20-669-7647
  • Ügyfélszolgálati iroda:
    Salgótarján, Munkásotthon tér 1.
    Tel.: +36-32-511-166
    +36-20-669-7639
  • Számlázási csoport:
    Tel.: +36-32-700-108, Mellék: 461
    +36-20-350-5610
  • Követeléskezelési csoport
    Tel.: +36-32-700-108, Mellék: 840
    +36-20-426-6436
  • Fogyasztóvédelmi referens
    Tel.: +36-32-700-108, Mellék: 210
Bankszámlaszámaink
Számlakiegyenlítés, ügyintézési díj:
  OTP Bank Nyrt.: 11741000-20171773
Óvadék:
  OTP Bank Nyrt.: 11741000-20176125
közadat
SALGÓ VAGYON KFT. H-3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1. Tel.: +36 (32) 700-108