Az összes cookie elutasítása!
Az összes cookie engedélyezése!
keresés


Archívum

Vasas út 1/A. szám alatti (hrsz. 12616) ingatlan értékesítése

pályázati feltételek

 

Salgótarján, Vasas út 1/A. szám alatti

(hrsz. 12616) ingatlan

értékesítése

 

Kiíró:

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata nevében és megbízásából

eljáró Salgó Vagyon Kft.

 

(3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1., tel: (32) 700-108)

 

Salgótarján, 2023. január 4.

 

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2022. november 29. napján megtartott ülésén döntött a természetben Salgótarján, Vasas út 1/A. szám alatt található ingatlan értékesítésre történő kijelöléséről nyílt pályáztatás útján 1.400.000 Ft induló vételáron.

A 167/2022.(XI.29.) számú közgyűlési határozat alapján a pályázat kiírója felhatalmazást kapott a pályázati felhívás elkészítésére, annak közzétételére és az értékesítés lefolytatására.

 

  1. Az Ingatlan jellemzői

 

A 3141 Salgótarján, Vasas út 1/A. szám alatt található, Salgótarján 12616 hrsz-on nyilvántartott, 57 m2 alapterületű, kivett „vendéglő” megnevezésű ingatlan 1/1 tulajdoni hányadban Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonában áll. A telek területe a közhiteles ingatlan-nyilvántartás térképi adatbázisa szerint megegyezik az épület bruttó alapterületével.

Az ingatlan Rónabánya településen található. Rónabánya korábban bányásztelepülés volt, jelenleg a turizmus jellemzi. Salgótarjántól kb. 6 km távolságra keleti irányban a Cered felé vezető úton közelíthető meg autóval és tömegközlekedési eszközzel.

Az épület közvetlenül összeépítésre került a mellette lévő Salgótarján 12617 hrsz-ú, természetben Salgótarján, Vasas út 1. szám alatt található, 373 m2 alapterületű Rónabánya telepi Művelődési Házzal, mely szintén önkormányzati tulajdonban áll. Az értékesítendő ingatlan korábban vendéglátó egységként működött, mely 2011. év óta üresen áll. Az épület vendégtérből, raktárból és mosdóhelyiségből áll, mely rossz műszaki állapotban van, teljeskörű felújítást igényel. A helyiségben lévő vízmelegítő berendezés meghibásodása következtében az ingatlan belső terében 2020. évben tűz keletkezett, mely során az ingatlanhoz tartozó villanyórák, valamint az elektromos doboz és az elektromos vízmelegítő megégtek, megolvadtak. A tűzeset során a helyiségben található fa bútorzat egy része elszenesedett, a födémre és a falakra korom réteg rakódott le. A tűzesetnél tűzoltói beavatkozásra nem került sor. Az ingatlan a részleges kiégését követően már nem volt hasznosítva, ezért annak műszaki állapotában helyreállítás nem történt.

Az épületben a tűzeset következtében melegvízellátás megszűnt, továbbá a mérőórák megsemmisülése következtében az áramellátás már nem biztosított. Az épület fűtése hagyományos kályhával lehetséges. Az ingatlan jelenleg közművekkel nem ellátott. Korábban a vízellátása a Kultúrházhoz tartozó víz bekötésen keresztül volt biztosított, a helyiség vízfogyasztásának mérése almérővel történt. Az ingatlan közműellátottságának kiépítéséről az új tulajdonosnak kell intézkednie. A volt vendéglőben található berendezési tárgyak hiányosak vagy sérültek.

 

Az ingatlan adatai:

Címe:

3141 Salgótarján, Vasas út 1/A.

Helyrajzi szám:

12616

Megnevezése:

kivett vendéglő

Területe:

57 m2

Tulajdonos:

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata

Tulajdoni hányad:

1/1

Terhek, bejegyzések:

-

Az ingatan közműellátottsága:

jelenleg közművesítetlen

Energetikai besorolása:

Energetikai tanúsítvány elkészítése folyamatban van.

Ingatlan övezeti besorolása:

Településközpont terület - Vt 54653

Beépítési mód:

oldalhatáron álló, homlokvonalon álló

Legkisebb telek méret:

720 m2

Beépítési százalék max.:

40 %

Legkisebb zöldfelület:

40 %

Legnagyobb épület magasság:

6 m

 

A pályázat kiírója tájékoztatja az ajánlattevőt, hogy az ingatlan tulajdonosa a pályázattal érintett ingatlan építészeti tervdokumentációjával nem rendelkezik. Továbbá arról, hogy az értékesítendő ingatlanon statikai, állékonysági, állapotfelmérési, épületdiagnosztikai, illetve létező vagy rejtett hibák felkutatására vonatkozó vizsgálatok nem készültek, kiíró ez irányú felelősségét kizárja.

 

Az ingatlan jelenlegi állapotában kerül értékesítésre, felújítása/korszerűsítése a nyertes ajánlattevő költsége, beleértve azon költséget is, mely az ingatlanban található, olyan ingóságok szeméttelepre történő elszállíttatására vonatkozik, amelyekre az ajánlattevőnek a későbbiekben nem lesz szüksége.

 

Salgótarján, Vasas út 1.

 

  1. Pályázati feltételek, a pályázati eljárás szabályai

 

A Salgótarján 12616 hrsz-ú ingatlanra megállapított induló vételár 1.400.000 Ft, azaz egymilliónégyszázezer forint. Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVll. törvény 86. § (1) bekezdés j.) pontja értelmében az ingatlan vételára mentes az ÁFA alól.

 

Amennyiben a megajánlott vételár ezen minimális összeget nem éri el, az ajánlat érvénytelennek minősül!

 

Egy pályázó csak egy ajánlatot tehet!

 

Az ajánlattevők ajánlataikat (pályázati adatlap) zárt borítékban, 2 példányban - amelyből egy példányt minden oldalon eredetiben cégszerű aláírással, magánszemélyeknél eredeti aláírással, illetve a meghatalmazott aláírásával ellátva, további példányt az eredetiről készült másolatban – nyújthatják be 2022. január 20. napján 12:00 óráig.

A pályázat benyújtása történhet:

-       személyesen a kiíró székhelyén (3100 Salgótarján, Múzeum tér 1. Titkárságán /Hétfőtől-Csütörtökig: 9:00 – 15:00, Péntek: 9:00 – 13:00/) zárt borítékban, a borítékon csak a vétellel megpályázott ingatlan címe szerepelhet:

3141 Salgótarján, Vasas út 1. szám alatti ingatlan pályázata

-       postai úton tértivevényes küldeményként, a következő névre és címre:

SALGÓ VAGYON KFT.

(3141 Salgótarján, Vasas út 1. szám alatti ingatlan pályázata)

Salgótarján

Munkásotthon tér 1.

3100

 

A személyesen benyújtott pályázat átvételi elismervénnyel (postai küldemény esetén tértivevénnyel) kerül átvételre.

 

Kiíró felhívja az ajánlattevők figyelmét arra, hogy a postai úton küldött ajánlatok beérkezési ideje megegyezik a pályázat leadási határidejével! A postai úton érkezett, határidőn túli pályázatokat kiíró nem fogadja be.

 

Egyéb tudnivalók az ingatlan értékesítésére benyújtott pályázattal kapcsolatban:

Pályázati adatlap kitöltésével természetes személyként, cégként, illetve egyéni vállalkozóként lehet ajánlatot tenni.

 

Amennyiben a pályázati adatlapot meghatalmazott írja alá, úgy köteles közokirattal vagy ügyvéd által ellenjegyzett teljes bizonyító erejű magánokirattal igazolni képviseleti jogosultságát, illetve annak mértékét.

 

Gazdasági társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonatnak, a vezető tisztségviselő, aláírásra jogosult aláírási címpéldánya közjegyzővel hitelesített másolatának csatolása szükséges a nyomtatvány mellé.

 

A megkötendő adásvételi szerződésben alkalmazásra kerül a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény önkormányzati vagyon hasznosítására vonatkozó szabályai is, továbbá jogi személy pályázó esetén igazolnia kell, hogy a törvény alapján átlátható szervezetnek minősül.

 

A pályázó ajánlati kötöttsége akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő letelt, és az a szerződés megkötéséig tart.

 

A nyertes pályázóval az adásvételi szerződés megkötésére a pályázat bontását követő 15 munkanapon belül kerül sor. E határidőbe nem számít bele a hiánypótlásra nyitva álló idő és azonos pályázati ajánlatok esetén az ártárgyalás (licit).

 

Az ingatlan birtokba adására a teljes vételár megfizetését követő 5 munkanapon belül, előre egyeztetett időpontban kerül sor átadás-átvételi jegyzőkönyv felvétele mellett.

 

A vételár megfizetése:

-          a szerződéskötéstől számított 15 napon belül egyösszegben készpénzzel vagy banki átutalással.

 

Ajánlattevő kötelezettsége az adásvételi jogügyletet terhelő visszterhes vagyonátruházási illeték, a tulajdonjog bejegyzéséhez kapcsolódó földhivatali eljárási díj (a pályázati kiírás napján hatályos jogszabály alapján 6.600 Ft) megfizetése. Az adásvételi szerződés bonyolítási díja 70.000 Ft + áfa, melynek megfizetése szerződéskötéssel egyidejűleg a kiíró házipénztárában készpénzzel vagy a kiíró OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11741000-20171773-00000000 bankszámlaszámára történik.

 

Az ingatlan megtekintésére 2023. január 11. és 2023. január 18. napján 9.30 – 10.00 óra közötti időpontban van lehetőség.

Amennyiben az ajánlattevő a fent megjelölt időpontban az ingatlant nem tudja megtekinteni, abban az esetben az alábbi telefonszámon a helyiség megtekintésére időpont kérhető: +36-20/627-1619.

 

Az az ajánlattevő, aki a pályázat kiírásának időtartama alatt az ingatlan megtekintésével nem él, annak pályázatát kiíró érvénytelennek minősíti.

 

A benyújtott ajánlatnak tartalmazni kell a kiíró által közzé tett:

-          Pályázati adatlapot,

-          Általános nyilatkozatot, melynek tartalmaznia kell a pályázati feltételek megismerését és elfogadását, a kiíró tájékoztatásának tudomásul vételét, a vételár megfizetésének módját, a szerződés határidőn belül történő megkötését, illetve azt, hogy az ajánlat benyújtása az ingatlan részletes megtekintését követően történt meg,

-          Hozzájáruló nyilatkozat az adatkezeléshez,

-          Átláthatósági nyilatkozatot kizárólag jogi személy esetén,

-          gazdasági társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat és aláírási címpéldány hiteles másolatának becsatolása

-          30 napnál nem régebbi köztartozás-mentességről szóló igazolás (NAV és azon települési Önkormányzat részéről, ahol a tevékenységet végzi a pályázó)

 

A pályázat érvényességének feltételei:

-          a „Pályázati adatlap” pontos és olvasható kitöltése, eredeti aláírása

-          a szükséges dokumentumok csatolása

-          minimum az induló vételár megajánlása

 

Kizáró okok:

-          a pályázó lejárt esedékességű köztartozással rendelkezik,

-          ha a pályázó gazdálkodó szervezet ellen csőd-, felszámolási eljárás indult, végelszámolását kezdeményezte, illetve jogutód nélküli megszüntetése folyamatban van

-          a nemzeti vagyonról szóló CXCVI. törvény 3. §-a alapján nem minősül átlátható szervezetnek

 

A pályázat elbírálása során a rangsoroláskor alkalmazott szempontok:

-        a pályázati kiírásban szereplő ingatlanra nyújtott pályázati ajánlat (vételár).

 

A pályázatok felbontására a kiíró székhelyén 2022. január 23. napján kerül sor. A kiíró a bontás eredményéről az elbírálást követő 5 munkanapon belül telefonon és elektronikus úton értesíti a pályázókat. A pályázati elbírálás eredménye postai úton is megküldésre kerül.

 

Amennyiben a kiíró a bontás eredményeképpen azt állapítja meg, hogy az ajánlatok közül nem választható ki egyértelműen a legkedvezőbb ajánlat, mert két vagy több azonos ajánlat érkezett, ártárgyalás (licitálás) kiírására kerül sor, melyről annak időpontja előtt legalább 5 munkanappal értesíti az érintett ajánlatok benyújtóit telefonon és elektronikus úton.

Az ártárgyaláson a pályázók ajánlataikat módosíthatják azzal, hogy a korábban megajánlott vételár nem csökkenthető, és az ajánlatnak továbbra is meg kell felelnie a pályázati kiírásban rögzített valamennyi feltételnek. Az ártárgyaláson az ajánlatottevő személyesen vesz részt, azon a licit lépcső 100.000 Ft. Az ártárgyalás lezárását követően a pályázatok rangsorolására kerül sor.

 

A kiíró hiánypótlást előírhat!

 

A kiíró jogosult az eljárást eredménytelennek nyilvánítani, amennyiben

-        nem érkezett pályázati ajánlat,

-        kizárólag érvénytelen ajánlatok érkeztek,

-        egyik ajánlattevő sem tett a pályázati felhívásban foglaltaknak megfelelő ajánlatot, vagy egyik ajánlat sem érte el a tulajdonos Önkormányzat által meghatározott minimális értékesítési árat,

-        a kiíró egyéb, rajta kívül álló okok miatt az eljárás érvénytelenítéséről döntött.

 

A kiíró felhívja a figyelmet, hogy amennyiben a nyertes ajánlattevő jelen kiírásban előírt határidő alatt a szerződést nem köti meg, vagy a vételárat határidőre nem fizeti meg, úgy kell tekinteni, hogy a jogügylettől visszalépett.

 

A kiíró fenntartja magának a jogot, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a pályázat soron következő helyezettjével kössön adásvételi szerződést, amennyiben az megfelel a pályázati feltételeknek.

 

A pályázat benyújtásával az ajánlattevő elfogadja a jelen pályázati feltételeket, és vállalja az abban foglalt kötelezettség teljesítését; továbbá tudomásul veszi, hogy ajánlata kidolgozásával felmerült költségek őt terhelik, azokat a kiíróra nem háríthatja.

 

Ajánlatkérő fenntartja a jogot a pályázat – indoklás nélkül történő – eredménytelenné minősítésére.

 

További információ a Salgó Vagyon Kft. vagyonkezelési divízió osztályán a 32/700-108 (723. mellék) telefonszámon, illetve a +36-20/627-1619 titkársági mobilszámon szerezhető be.

 

Salgótarján, 2023. január 4.

 

Méhes András

ügyvezető igazgató


Megjelenik 2023.01.05. - 2023.01.19.
Online kapcsolatfelvétel
Elérhetőség
Salgó Vagyon
Cím: 3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1.
Tel.: +36-32-700-108, +36-32-700-109
        Telefonközpont menürendszer
Vagyonkezelés
Cím: 3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1.
Tel.: +36-32-700-108, +36-32-700-109
Hőszolgáltatás
Cím: 3100 Salgótarján, Salgó út 52.
  • Ügyelet, hibabejelentés:
    Tel.: +36-32-520-222, +36-20-669-7647
  • Ügyfélszolgálati iroda:
    Salgótarján, Munkásotthon tér 1.
    Tel.: +36-32-511-166
    +36-20-669-7639
  • Számlázási csoport:
    Tel.: +36-32-700-108, Mellék: 461
    +36-20-350-5610
  • Követeléskezelési csoport
    Tel.: +36-32-700-108, Mellék: 840
    +36-20-426-6436
  • Fogyasztóvédelmi referens
    Tel.: +36-32-700-108, Mellék: 210
Bankszámlaszámaink
Számlakiegyenlítés, ügyintézési díj:
  OTP Bank Nyrt.: 11741000-20171773
Óvadék:
  OTP Bank Nyrt.: 11741000-20176125
közadat
SALGÓ VAGYON KFT. H-3100 Salgótarján, Munkásotthon tér 1. Tel.: +36 (32) 700-108